„Spider-Man: No Way Home” – primul film cu încasări de peste un miliard de dolari în pandemie

Filip Constantin
Sursa foto: facebook/SpiderManMovie

Ultima peliculă de aventuri cu super-eroul Spider-Man, produs de Sony, a stabilit performanța într-un interval aproape record de 12 zile, la egalitate cu „Star Wars: The Force Awakens” din 2015, al treilea cel mai rapid film care a atins pragul de un miliard de dolari.

„Campioane” sunt „Avengers: Infinity War” și „Avengers: Endgame” care au fost mai rapide, adunând miliardul de euro în 11, respectiv, cinci zile de la lansarea în cinema.

Totuși, este impresionant că „Spider-Man: No Way Home” a reușit să treacă de acest prag în vânzări de bilete la nivel mondial, având în vedere tulpina Omicron, care se răspândește rapid. Acest lucru face ca aventura supereroului Marvel să fie singurul film de la „Star Wars: The Rise of Skywalker” din 2019 care a depășit un miliard de dolari la nivel global. În ultimii doi ani, niciun alt film de la Hollywood nu s-a apropiat de aceste venituri de box office.

Mai înainte de Spider-Man, continuarea James Bond de la MGM „No Time to Die”, care a avut încasări de 774 de milioane de dolari la nivel global, a rămas filmul de la Hollywood cu cele mai mari încasări din 2021 și din pandemie. Fiind primul film care a ajuns la un miliard de dolari la nivel mondial, „Spider-Man: No Way Home” a luat tronul de la „The Battle at Lake Changjin” din China – 902 milioane de dolari, pentru a-și consolida oficial locul de film cu cele mai mari încasări ale anului la nivel mondial. Este de remarcat și faptul că „No Way Home” a depășit acest record fără a fi difuzat în China, care este în prezent cea mai mare piață cinematografică din lume.

Citeste si...  Medicul Adrian Marinescu: infectările cu Omicron vor crește în a doua jumătate a lunii ianuarie

Totodată, la box office-ul intern, „Spider-Man: No Way Home” a avut un alt weekend dominant, depășind cu mult concurența în timpul unui coridor aglomerat de Crăciun.

De asemenea, cea mai nouă aventură a „Omului-Păianjen” a adunat 81 de milioane de dolari din 4.336 de cinematografe nord-americane în weekend. Pentru a pune această cifră în perspectivă, doar câteva lansări selecte din era COVID au reușit să genereze o astfel de sumă de bani pe toată durata rulării lor în cinematografe, cu atât mai puțin în al doilea weekend de la lansare. „Spider-Man: No Way Home” a reușit, de asemenea, să facă acest lucru într-o perioadă în care mai multe filme noi – „The Matrix Resurrections”, „Sing 2″ și „The King’s Man”, printre altele – au avut premiera la nivel național.

Musicalul animat „Sing 2”, produs de Universal și Illumination, a avut cel mai bun start în rândul noilor lansări, debutând pe locul al doilea, cu 23,7 milioane de dolari în weekendul tradițional și 41 de milioane de dolari de miercuri încoace. Este un start mai slab decât „Sing” din 2016, care și-a asigurat un total de 35 de milioane de dolari în trei zile și un total de 54,9 milioane de dolari în cinci zile. Cu toate acestea, nu este un rezultat rău pentru un film care se adresează părinților cu copii mici, într-o perioadă în care publicul a fost deosebit de precaut în ceea ce privește mersul la cinematograf.

În fine, „The Matrix Resurrections”, sequel-ul SF al Warner Bros. și Village Roadshow, a căzut pe locul al 3-lea. Pelicula s-a situat mult sub așteptări, adunând doar 12 milioane de dolari din 3.552 de cinematografe în weekend și 22,5 milioane de dolari începând de miercuri. Acesta este disponibil și pe HBO Max, dar compania nu a furnizat încă indicatorii de audiență pe platformă.

Citeste si...  Messi a câștigat pentru a 8-a oară Balonul de Aur

Distribuie articol:
Lasa un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *