Studiu: managerii consideră curiozitatea angajatului o trăsătură foarte valoroasă

1

Aproape trei sferturi (72%) dintre managerii din companiile globale consideră curiozitatea angajatului o trăsătură foarte valoroasă, în timp ce mai mult de jumătate (59%) s-au declarat de acord că aceasta are un impact real asupra evoluţiei afacerii, relevă datele celui mai recent raport realizat de SAS, lider global în soluţii de analiză avansată de date, în parteneriat cu reţeaua profesională LinkedIn.

 

Raportul SAS Curiosity@Work arată, totodată, că 51% dintre angajaţii mai curioşi au performanţe mai bune la locul de muncă. În acelaşi timp, informaţiile centralizate de LinkedIn evidenţiază faptul că, de la an la an, s-a înregistrat o creştere cu 158% a ratei de engagement pentru postările şi articolele care menţionează curiozitatea, un salt de 90% a numărului de anunţuri de angajare care menţionează curiozitatea şi o majorare cu 87% a postărilor în care sunt menţionate abilităţi asociate cu sau legate de curiozitate.

Viceprimarul Ploieștiului spune că angajații primăriei sunt terorizați de city managerul municipiului

Potrivit sursei citate, în mediul actual de lucru, în care majoritatea companiilor au adoptat deja un sistem hibrid de muncă, iar unele chiar full-remote, 60% dintre manageri consideră că este deosebit de dificil să păstreze moralul şi motivaţia angajaţilor la un nivel ridicat. Peste jumătate dintre aceştia (52%) se confruntă cu provocări în păstrarea angajaţilor valoroşi şi în a-i determina să colaboreze cu succes cu alte echipe şi departamente (50%).

Totuşi, 62% dintre respondenţi apreciază eficienţa şi productivitatea mai ridicate ca fiind printre cele mai valoroase beneficii ale curiozităţii angajaţilor, iar într-o pondere similară o mai bună gândire creativă şi orientată spre soluţii. De asemenea, 58% din totalul celor intervievaţi apreciază colaborările mai solide între angajaţi, echipe, departamente, precum şi implicarea şi satisfacţia mai ridicată în rândul salariaţilor.

În plus, cei mai mulţi manageri sunt de acord că valoarea curiozităţii este mai evidentă atunci când angajaţii trebuie să inoveze soluţii noi (62%), să abordeze probleme complexe (55%), să analizeze date (52%).

Conform cercetării, pentru ca organizaţia lor să reuşească în următorii trei ani, managerii declară că au nevoie de angajaţi cu expertiză tehnică în domenii ca inteligenţa artificială (63%) şi analiza de date (60%), precum şi de atribute personale precum gândirea creativă (59%) şi rezolvarea problemelor (59%). Pe de altă parte, managerii spun că se luptă să găsească noi angajaţi cu această combinaţie de abilităţi tehnice necesare (65%) şi atribute personale (60%), cum ar fi curiozitatea, de care departamentele pe care le conduc au nevoie pentru a merge mai departe.

În timp ce majoritatea managerilor chestionaţi consideră curiozitatea valoroasă, mulţi se confruntă cu provocări în promovarea şi încurajarea acestei aptitudini. Astfel, doi manageri din cinci recunosc că nu reuşesc să identifice curiozitatea în rândul candidaţilor (47%) şi a subalternilor (42%).

Majoritatea managerilor (79%) afirmă că încurajează curiozitatea în întreaga companie, inclusiv în cadrul trainingurilor (79%), evaluărilor (76%), promovărilor (74%) şi criteriilor de angajare (74%). Aceştia apelează la o varietate de metode pentru a încuraja şi mai mult această trăsătură valoroasă în rapoartele lor directe, permiţându-le angajaţilor inclusiv utilizarea timpului de lucru pentru a explora proiecte personale şi pasiuni (60%), coaching sau mentorat (59%) şi aprecierea publică a angajaţilor care demonstrează curiozitate (69%), se menţionează în raportul de specialitate.

Sondajul global SAS a fost realizat în perioada 19 august – 5 septembrie 2021, în rândul a 1.973 de manageri din şase ţări: Brazilia, Germania, India, Singapore, Regatul Unit al Marii Britanii şi SUA. De asemenea, SAS a colaborat cu LinkedIn pentru a analiza conversaţiile despre curiozitate pe platforma sa. Acest lucru a fost realizat printr-o analiză a postărilor (inclusiv a anunţurilor de angajare) şi a competenţelor listate de utilizatori (perioadele 1 iulie 2019 – 31 iulie 2020 şi 1 august 2020 – 30 august 2021).

SAS este liderul soluţiilor de analytics, ce sprijină şi inspiră clienţii din întreaga lume să transforme datele în informaţii valoroase.

1 comentariu

Lăsaţi un mesaj

Te rugăm să adaugi un comentariu
Vă rugăm să completaţi numele